sobota 5. prosince 2009

Barokní svíčky

Ahoojky všichni,
tak dneska jsem konečně vyrazila k účasti na plánovaném workshopu na ručně vyřezávané barokní svíčky. Původně jsem měla jet už minulý týden, ale "nějak" jsem zaspala a už jsem nestihla do Prahy dojet. Takže jsem si dnes dala malé opáčko.
Workshop se konal v prostorách Kláštera dominikánů v Praze na Starém Městě. Musím říct, že už cesta sem je zážitek. Ty uličky a domy... má to super atmosféru.



Všechno bohužel (vlastně pro mě bohudík)dopadlo tak, že jsem na workshop dorazila tentokrát sama, takže jsem úúžasnou a milou paní "vyučující" měla jen sama pro sebe !
A pak jsme se na to vrhly. Ruce se mi třásly, tréma veliká, ale nadšení bezmezné.
Parafinový základ svíčky se máčí v několika barevných horkých voskových lázních (může jich být až 35 ! ) Mezi každou barvou se smočí v ledové vodě, aby vrchní vrstva rychle ztuhla.



A pak se musí docela spěchat, protože svíčka rychle chladne a pak už by s voskem nešlo pracovat - řezat, ohýbat, tvarovat.. Do svíčky se dělají ostrým nožem zářezy, při kterých se v řezu ukáží jednotlivé barevné vrstvy. Odříznuté části různě tvarujeme a ohýbáme..
A tady už jsou mé první svíčkové pokusy. Je tam spousta nedokonalostí, občas jsem řízla víc nebo míň než jsem měla, ale mám z nich táááááááááákovou radost !

Žádné komentáře:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails